Storlek: 2485
Kommentar:
|
Storlek: 2859
Kommentar:
|
Raderingar markeras som den här. | Bidrag är markerade som den här. |
Linje 8: | Linje 8: |
* [lungre_ca1900.jpg "flygbild" från kyrktornet över Lungre No 1 omkr år 1900 när Jonas Hansa härskade här. På nuv mangårdsbyggnadens plats stod då en gammal parstuga. Ladugården ersattes av den nuvarande stenladugården omkr 1940. | * [lungre_ca1900.jpg "flygbild" från kyrktornet över Lungre No 1 år 1906 när Jonas Hansa härskade här. På nuv mangårdsbyggnadens,uppförd 1909, plats stod då en gammal parstuga. Ladugården ersattes av den nuvarande stenladugården omkr 1940. |
Linje 14: | Linje 14: |
* [Olov_Olovsson_o_Olov_Eriksson_Bringasen.jpg Dessa stiliga ynglingar torde vara blivande bönder på "Olovs"(Jan-Ivan Eriksson) och "OlErs" (Hillegården) strax efter år 1900.] | * [Olov_Olovsson_o_Olov_Eriksson_Bringasen.jpg Dessa stiliga ynglingar, Olov Olovsson och Olov Eriksson framför Bygdegården torde vara blivande bönder på granngårdarna "Olovs"(Jan-Ivan Eriksson) och "OlErs" (Hillegården) strax efter år 1900.] * [Jacobsson_1.jpg Denna och följande sidor om när järnvägen kom till Östersund kan läsas på HistoriskSkrift.] * [sida_01.jpg Hans Anderssons utredning ang. stambanans sträckning inför riksdagsbeslut 1876. Innehåller mycket om tidens skogsbruk också. Läs här JarnvagsBroschyr.] |
Skannade original forts., osorterat
|
|
|
| ||||||||
|
|
|
| ||||||||
|
|
|
| ||||||||
|
|
|
| ||||||||
|
|
|
| ||||||||
|
|
|
| ||||||||
|
|
|
| ||||||||
|
|
|
|