Skillnader mellan versionerna 26 och 28 (sträcker sig över 2 versioner)
Version 26 vid datum 2013-10-25 23:13:06
Storlek: 3096
Editor: JanNilsson
Kommentar:
Version 28 vid datum 2013-10-25 23:18:22
Storlek: 3203
Editor: JanNilsson
Kommentar:
Raderingar markeras som den här. Bidrag är markerade som den här.
Linje 37: Linje 37:
{{http://busvebacken.se/NordKinesiska?action=AttachFile&do=get&target=138+46+efter+Datong.JPG|efter Datong|width=500}}
{{http://busvebacken.se/NordKinesiska?action=AttachFile&do=get&target=138+47+efter+Datong.JPG|efter Datong|width=500}}
{{http://busvebacken.se/NordKinesiska?action=AttachFile&do=get&target=138+46+efter+datong.JPG|efter datong|width=500}}
{{http://busvebacken.se/NordKinesiska?action=AttachFile&do=get&target=138+47+Kinesiskamuren.JPG|Kinesiska muren|width=500}}

{{http://busvebacken.se/NordKinesiska?action=AttachFile&do=get&target=138+51+ravin.JPG|width=500}}

Mot NordKinesiska slätten och Beijing

Naturgeografin Karta resväg

Dinoland Hjulbytet

Muren? Kinseisk mur

Mellan Jining och Datong fotade vi tidigt på morronen två landskap tätt efter varandra. En senare kartkontroll talar för att vi ovetande fick med delar av en gammal kinamur som järnvägen ska korsa i detta område. På den första bilden är det i så fall ett ljust streck som skär snett upp i bergen bortom dalen. På nästa bild är muren en starkt vittrad jordvall parallellt intill järnvägen och avskuren av ett vattenflöde.

Före Datong Datong

Datong station kolvagnar

Datong datong

Datong

Efter Datong Efter Datong Efter Datong Efter Datong Efter datong

efter Datong efter datong Kinesiska muren

width=500

Busvebacken: NordKinesiska (senast redigerad 2015-08-02 11:59:26 av JanNilsson)