Skillnader mellan versionerna 10 och 11
Version 10 vid datum 2013-10-24 22:49:52
Storlek: 1448
Editor: JanNilsson
Kommentar:
Version 11 vid datum 2013-10-24 22:54:01
Storlek: 1556
Editor: JanNilsson
Kommentar:
Raderingar markeras som den här. Bidrag är markerade som den här.
Linje 6: Linje 6:
{{http://busvebacken.se/NordKinesiska?action=AttachFile&do=get&target=Transmongol.jpg|resväg|width=400}} {{http://busvebacken.se/NordKinesiska?action=AttachFile&do=get&target=138+80.jpg|Karta|width==400}}
{{http://busvebacken.se/NordKinesiska?action=AttachFile&do=get&target=Transmongol.jpg|resväg|width=300}}
Linje 17: Linje 18:
{{http://busvebacken.se/NordKinesiska?action=AttachFile&do=get&target=138+80.jpg|Datong|width==500}} {{http://busvebacken.se/NordKinesiska?action=AttachFile&do=get&target=138+35++datong.JPG|Datong|width=500}}

Mot NordKinesiska slätten och Beijing

Naturgeografin Karta resväg

Dinoland Hjulbytet

Muren? Kinseisk mur

Mellan Jining och Datong fotade vi tidigt på morronen två landskap tätt efter varandra. En senare kartkontroll talar för att vi ovetande fick med delar av en gammal kinamur som ska korsa järnvägen i detta område. På den första bilden är det i så fall ett ljust sträck som skär snett upp i bergen bortom dalen. På nästa bild är muren en starkt vittrad jordvall parallellt intill järnvägen och avskuren av ett vattenflöde.

Före Datong Datong

Busvebacken: NordKinesiska (senast redigerad 2015-08-02 11:59:26 av JanNilsson)