9110
Kommentar:
|
9150
|
Raderingar markeras som den här. | Bidrag är markerade som den här. |
Linje 83: | Linje 83: |
{{http://busvebacken.se/KulturSkillnader?action=AttachFile&do=get&target=121+Diesellok+Ulanbatar.jpg|width=100}} | {{http://busvebacken.se/KulturSkillnader?action=AttachFile&do=get&target=121+Diesellok+Ulanbatar.jpg|Lokbyte i Tjoir|width=200}} |
Linje 85: | Linje 85: |
{{http://busvebacken.se/KulturSkillnader?action=AttachFile&do=get&target=137+16+Tjoir+industribygge.JPG|Ny gruva?|width=350}} | {{http://busvebacken.se/KulturSkillnader?action=AttachFile&do=get&target=137+16+Tjoir+industribygge.JPG|Ny gruva?|width=400}} |
Linje 102: | Linje 102: |
''Sista kvällen före Beijing på tåget gick alla till restaurangvagnen. Ett par timmar senare körde vi över Kinagränsen och spenderade fyra timmar i Erlian på hjulbyte till normalspårvidd innan vi fortsatte genom den kinesiska provinsen inre Mongoliet.'' | ''Sista kvällen före Beijing på tåget gick alla till restaurangvagnen. Ett par timmar senare körde vi över Kinagränsen och spenderade fyra timmar i Erlian på hjulbyte från ryska bredspåret till normalspårvidd innan vi fortsatte genom den kinesiska provinsen inre Mongoliet.'' |
Bilder och kommentarer, infångade längs järnvägen Moskva - Beijing sommaren 2013
En dinosaurie i regeringsbyggnaden på ena sidan av paradtorget betraktar en äkta tyrannosaurie (möjligen tarbosaurie?) på den andra sidan, som i fjol återbördats till ursprunget av hans ättlingar via en auktionssite i USA.
Sista kvällen före Beijing på tåget gick alla till restaurangvagnen. Ett par timmar senare körde vi över Kinagränsen och spenderade fyra timmar i Erlian på hjulbyte från ryska bredspåret till normalspårvidd innan vi fortsatte genom den kinesiska provinsen inre Mongoliet.